Bildspel

...

söndag 1 maj 2016

X-Cup - Orup

Årets stökigaste bana. 4 varv och drygt en timme bland rötter och stenar. Blött var det också. Starten går uppför en ganska lång asfaltsbacke, så det är chock för benen direkt. Jag tyckte jag hanterade backen bra och behövde aldrig gå på max. Låg ganska lång fram när vi gick in på smalare löparspåren, men önskar jag hade varit någon placering längre fram för att slippa bli uppstoppad av andra och behöva göra energikrävande omkörningar.

Nu blev det aldrig så. Det var snarare jag som stoppade upp de som låg bakom mig. Eller så var det banan som stoppade upp alla. Det var riktigt stökigt och många gånger fick jag sätta ner foten. Några av de gångerna blev jag även passerad av andra cyklister. Jag hade stora bekymmer med den tekniskt krävande banan. På Strava kunde jag efteråt se att jag körde jämt med många framför mig på första halvan av banan, men på den stökigare andra delen tappade jag tid.

Lyckades hitta lite mer flyt på sista varvet och plockade någon placering och rullade in på en 14:e plats. Inget jag är nöjd med, men det är bara att inse att jag inte behärskar den här typen av bana lika bra som många andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar